Träning.

 

 

Ensamhetsträning.

 

Eftersom matte har varit hemma hos mig hela tiden så har jag ännu inte varit så mycket ensam, men nu har jag börjat träna på detta. Matte tycker att det går bättre än vad hon trodde det skulle göra. Men hon verkar inte uppskatta att jag blir så jätte glad när hon kommer tillbaka så jag får väll försöka med att hälsa lite lugnare .

 

 

Lydnads träning.

Tränar vardagslydnad nästan dagligen. Jag förstår de vanligaste kommandona men ibland slår jag dövörat till och struntar i att komma när de kallar på mig. Då blir min matte och husse så arga på rösten.


Färdighetsträning.

Jag gillar olika sök övningar. Här söker jag reda på var godisbiten ligger så jag lyfter på rätt mugg. Har även börjat öva lite på att markera med tassen istället för att lyfta muggen direkt men det är lite svårare.


Konditionsträning.

Tar minst 2 promenader per dag samt en massa bus och lek på gården.




Dessutom tränar jag upp mina färdigheter på egen hand .

Här har jag varit duktig och hjälpt matte att ta bort tallriset och den gamla ljungen i från blomkrukan.
Matte tyckte dock att jag var lite busig, men jag tyckte att det var dags att plantera något nytt där.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Sötnos <3

2011-01-20 @ 13:11:35
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com/
Postat av: Eva Svensson

Man kan ju inte bara träna det matte och husse vill, lite trädgårsdarbete på eget initativ kan ju vara roligare :)

2011-01-20 @ 13:55:40
Postat av: Marie P

Duktig du är Scott men kanske lite busig ibland :)

2011-01-20 @ 15:38:40
Postat av: Tina

Härligt att höra att det finns fler som slår dövörat till....

Leksaken ser jättekäck ut,har ni köpt den i nån djuraffär ? en sån måste jag leta efter till Wilma.

2011-01-20 @ 17:48:24
URL: http://wilmasegna.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej!

Tack för ditt inlägg på min blogg,jag blev jätteglad

Scott hör också när han vill

Jag/vi brukar kalla Zaga för trögbollen ibland

Zaga har upptäckt att under grannens äppelträd finns det äpplen under snön,jättekul att gräva där

Då hör hon inget helt väck från verkligheten

Men charmig som bara den

Lite för på är hon men det får vi jobba bort

Jag kommer att besöka er fler gånger

Zaga tackar för nospussarna och skickar över några till brorsan

2011-01-20 @ 21:02:46
URL: http://nilla.blog.se
Postat av: Elisabeth-Scott

Tack för alla besök på bloggen !

Leksaken är köpt på Rusta, men det finns liknande fast dyrare på djuraffärerna.

2011-01-20 @ 22:11:05
URL: http://goldenscotts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0