Min träning för att bli en bra jakt och eftersökshund.


För att få följa med min husse på jakt så måste jag först lära mig en del.
Så här långt har jag kommit i min träning just nu.

Spårning


Har börjat träna med lite lätta spår och jag tycker det är så roligt, när jag finner saken brukar jag få en godis. Nu när snön snart försvinner skall jag även få pröva på blodspår.

 

Även inomhus tränar jag min nos i att söka.

 

Apportering


Att apportera tycker jag också är jätte roligt och jag har blivit en rättså duktig apportör. Jag sitter jätte beredd och vänta på att kommandot apport skall komma för då får jag lov att springa och hämta föremålet som nyss har kastats iväg, när jag sedan kommit tillbaka med föremålet i munnen sätter jag mig framför matte/husse och släpper föremålet på marken framför dem och då brukar jag få en godis som belöning.

 

 

Skotträning






Husse och jag har också börjat med lite skotträning för att jag skall vänja mig vid ljudet och kunna vara lugn på den kommande jakten.

 


Kommentarer
Postat av: Marie P

Så duktig du redan är Scott, lycka till med den fortsatta jaktträningen :)

2011-01-31 @ 23:43:11
Postat av: Anna

räkade landa här på din lilla blogg. En sån fin liten vovve du har=) kul att läsa lite om er!

2011-02-23 @ 21:47:42
URL: http://assaleijabonita.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0