Otrevligt vårtecken.

 

 

Alla vårtecken är inte trevliga vårtecken.

 

Matte hittade denna fästing krypande på min panna idag.

 

 

 

Min matte har fått ett bra recept av en annan matte på en vitlöksolja som skall göra att inte fästingarna skall tycka om oss hundar. Jag vill gärna dela med mig av receptet för jag tycker det verkar vara mycket bättre än de där giftiga halsbanden som många använder.

 

 

Vitlöksolja mot fästingar:

 


1 l raps- majs- eller solrosolja

4 st. vitlöksklyftor

1 knippa persilja

 

Skiva vitlöksklyftorna, hacka persiljan och lägg allt i oljan gärna i en flaska.

Låt dra i fyra dygn. Vänd flaskan en gång varje dag.

Sila bort löken och persiljan.

 

Dosering: 1 msk olja/dagen till medelstor hund och 1 tsk om dagen till liten hund.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Petersson

Usch är det dags för de otäcka krypen redan.

2011-03-30 @ 17:40:37
Postat av: Tina

Wilma fick nåt nyare fästingmedel utskrivet idag,ska prova det. Vill helst inte ha halsband. Du får berätta sen om du tycker att "huskuren" funkar för då kan det vara värt att jag provar det också.

2011-03-30 @ 21:23:46
URL: http://wilmasegna.blogg.se/
Postat av: Malin och Pluto

Tack för receptet det skall jag också pröva.

2011-03-31 @ 09:04:48
Postat av: Herathos

Det receptet skall jag prova....tog just bort en som kröp på täcket....usch...vill inte ha halsbandet....

2011-05-06 @ 22:24:35
URL: http://herathosblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0